søndag den 21. september 2014

Brænder dine kageforme på??


Jeg bager ikke ret tit kager med bagepapir... af den simple grund, det sjældent tager sig godt ud på et kagebord, men derfor risikerer jeg også, at kagen kan brænde sig godt og grundig fast i den form, jeg har valgt... med højlydte støn tilfølge, når den skal gøres ren.

Men... det er nemt at undgå :-D Jeg bruger "Barbette" formspray... som i mit univers er den absolut bedste. Selvfølgelig kan du også smøre dine forme på gammeldags maner... men sprayen er bare så meget nemmere og du bruger kun et minimum af fedtstof.

Når jeg så har sprayet formen, tager jeg sukker fra det opmålte til min kage og fordeler jævnt på både bund og kanter. Her snakker vi kun 1-1½ spsk. så det kommer ikke til at mangle i kagen :-D


Se bare her, hvor let min æbletærte med kondenseret mælk... som virkelig kan brænde sig fast har sluppet bunden :-D

Hvad gør du, for at undgå fastbrændt kage??

2 kommentarer:

  1. tak for tip men deler du din opskrift på den æbletærte :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle

      Siden du nu spørger så pænt... så kommer den på bloggen en af dagene :-D

      - Pia

      Slet