onsdag den 10. september 2014

Svampede boller med den sidste slat yoghurt


Her du en slat yoghurt der for længst er overskredet datoen... så brug den i din bedste brød-opskrift :-D


Det var nøjagtigt hvad, jeg begav mig udi, da jeg havde kigget længe nok på den halv-fyldte karton yoghurt, jeg havde stående. Som så ofte før, var det squash brud, jeg sukkede efter... og da jeg stadig havde squash tilbage fra den venlige staude-dame, var det et oplagt valg :-D

Lidt af vandet udskiftede jeg med yoghurt... og tilsatte endda en hel del mere. Desuden skar jeg ned for sukkeret, da jeg tror, bollerne ellers ville blive for søde.

De blev viiiiildt gode... så jeg skal da vist snart have opdateret min squash brud opskrift, men det må blive en anden dag, hvis der da ikke ligefrem er nogen, der står og hopper for at få den :-D

2 kommentarer:

  1. Det er en god idé. Jeg bruger altid kærnemælk, der er godt over sidste dato, og det bliver brødet kun bedre af.
    Elsebeth

    SvarSlet
    Svar
    1. I det hele taget kan næsten alle mejeri-produkter over dato bruges... jeg har med held brugt mælk, ymer, creme fraiche, tykmælk... "You name it"

      - Pia

      Slet