tirsdag den 19. november 2013

Halv-slatten salat og bløde gulerødder


Øv!! Hvem kender ikke til at hive salat ud af køleskabet... for bare at finde ud af, at den er halv-slatten og kedelig??


Eller til gulerødder, du havde glemt eksisterede og derfor er blevet bløde?? Men... det er der heldigvis råd for: "Iskoldt vand" eller endnu bedre isvand.

Salaten snittes som vanligt og lægges is-koldt vand i minimum en ½ time. Så er det igen lækkert, knasende og sprød.


Gulerødderne skrælles og lægges i en bøtte med vand, der stilles i køleskabet. Her kan de snilt holde sig en lille uges tid, hvis du husker at skifte vand dagligt... og hvis du husker at tage dem op med f.eks. en tang, istedet for din buttede beskidte fingre.

Faktisk er der ikke mange grønsager, som ikke kan tåle sådan en omgang... champignon er dog en af dem!!

Note: I (min) Rema sættes priserne ofte ned, når grønsagerne ikke ligefrem strutter af sprødhed... faktisk kan det lade sig gøre, at købe dem til en tredjedel under prisen.

Selvom jeg "reklamerer" for Rema... er indlægget ikke sponsoreret.

4 kommentarer:

  1. Det er i det hele taget godt at have gulerødder i en skål vand i køleskabet - så er der altid lidt til den lille sult. Skal vi på en længere køretur, har vi altid en pose med spiseklare gulerødder med - jeg synes, det smager særlig godt at dyppe dem i lidt Ranch-dressing, som man kan have med i et lille bæger.
    Elsebeth
    Elsebeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elsebeth
      Hvad er Ranch-dressing??
      - Pia

      Slet
  2. Ranchdressing køber jeg i USA. Prøv at google, og der kommer opskrifter op - den laves med kærnemælk - og er super til en blandet salat. (jeg kom lige forbi og så, at du havde spurgt mig!)
    Elsebeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elsebeth

      Jeg er klar ved tasterne :-D Lyder spændende.

      - Pia

      Slet