torsdag den 11. september 2014

Blå-ost dressing - gør det selv


Min absolutte favorit dressing er sporløst forsvundet fra hylderne... hmprff!!! jeg har altid været vild med den skønne pikante smag fra Blue Cheese dressing, dog aldrig selv forsøgt at lave den... da "mug"-ost virkelig er noget, min bedre halvdel kan hoste højlydt over... altså med mindre den er brugt i sovs :-D

Nu skulle det prøves... for jeg havde en lille stump roquefort liggende i køleskabet og dressingen ville gå godt sammen med hakkebøf og salat.

Jeg lod roqueforten ligge på køkkenbordet til den blev blød og mere medgørlig.
Rørte den op med 2 dele creme fraiche og en del mayonnaise
Tilsatte et skvis citronsaft fra øko-citron
1-½ tsk. sennep
Og smagte til med salt

I det hele taget gælder det om, at smage til, smage til og smage til... samtidig skal du også tage højde for, hvor mange dage, du tror, du har dressing til, for dressingen bliver stærkere og stærkere for hver dag. Du kan selvfølgelig tilføje lidt ekstra creme fraiche på andendagen, hvis dressingen er for stærk.

Vi var begge utrolig begejstrede, så den skal snart på bordet igen :-D



Ingen kommentarer:

Send en kommentar