torsdag den 26. februar 2015

Tips: Genopvarmning af bagte kartofler


Nærmere hasselback (bage)-kartofler... da jeg forleden lavede Hasselback (bage)-kartoffel med topping, overdrev jeg en anelse, da jeg troede, vi kunne spise to hver. Det efterlod mig med to kartofler, som skulle vækkes til live :-D


At genopvarme en bagekartoffel i den almindelige ovn, tager ganske enkelt alt for lang tid... og resultatet ende ofte med brændte halvkolde kartofler... så jeg valgte at bruge mikroovnen, hvilket ikke var nogen dårlig ide.

2 x 1 minut ved fuld effekt... lad kartoflerne "hvile" 1 minut imellem
Skær snittene i kartoflerne lidt dybere og bred den ud, så godt det kan lade sig gøre, uden de går i stykker.
Sæt nu kartoflerne i mikroen og giv den 2 minutter ved fuld effekt... og lad derefter varmen fordele sig.
Det er muligt dine kartofler skal have lidt længere tid... eller kortere. Prøv dig frem :-D

Lækkert med den smeltede ost, der nu kunne løbe ned mellem "skiverne".

3 kommentarer:

  1. Det ser simpelthen vildt lækkert ud med den smeltede ost... Mums siger jeg bare.... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den var rigtig god med topping... men genopvarmet... om muligt endnu mere savl-dryppende :-D

      Slet
  2. Hurtigt nemt og lækkert kan anbefales

    SvarSlet