mandag den 22. december 2014

Tips: Sådan redder du den let brændte spinat eller grønlangkål


Jeg gætter på, jeg ikke er den eneste, der har brændt den stuvede spinat eller grønlangkål på?? Før i tiden havde jeg smidt den ud og startet forfra... men du kan faktisk redde den, hvis altså ikke lige den er fuldstændig er afgået ved døden. Du ved, hvad jeg mener.

Tricket er enkelt:"Hæld i ny ren gryde og tilsæt vodka".

Jeg troede heller ikke selv på det, men det virker og man kan ikke smage vodkaen... den let genkendelige brændte smag er pist borte :-D

Er uheldet så stort, at maden ikke kan reddes, ligner gryden garanteret noget, der er løgn... men du skal ikke smide den ud, selvom man nok har mest lyst til at gøre det den kan også reddes :-D

Hæld vand i gryden, så det dækker det brændte og tilsæt enten bagepulver eller vaskepulver... kog op og lad stå et stykke tid. Nu er gryden nem at få ren... og du har sparet pengene på en ny :-D


Ingen kommentarer:

Send en kommentar