fredag den 19. december 2014

Søndag er en go' dag til dato-jagt


Farsen til julens deller blev reddet til billige penge :-D 2 kg hakket svinekød til 60,- ligger nu lunt og godt i fryseren og venter på at blive forvandlet til skønne frikadeller.

Sammen med så mange andre... stod vi med det halve af overkroppen i kød-køleren. De gule mærker er dem, der tiltrækker min opmærksomhed mest... og jeg fatter stadig ikke dem, der hårdnakket går udenom f.eks. kød, der stadig har en dag tilbage?? Jeg var ikke et sekund i tvivl... jeg mosede mig frem og fik fat i de sidste 2 pakker... mens et ældre ægtepar nærmest vrængede næse af mig. jeg er hverken fattig eller nærig, men jeg vil ikke betale mere for en vare... end højest nødvendigt :-D

Min favorit dato-jagt dag er søndag... hvilken dag er din??

2 kommentarer:

  1. Nu handler jeg aldrig om søndagen, og var ikke klar over, at der var særlig gode dage. Men falder jeg over en god nakkesteg - er jeg hurtig. Så kan jeg nemlig se, hvad der går gennem kødhakkeren, når jeg skal lave frikadeller eller boller. Jeg kan godt lide, at kødet ikke bliver hakket så fint, som man af en eller anden grund gør i dag.
    Elsebeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elsebeth

      Vi handler tit om søndagen... ellers ville der ikke være noget til B's madpakke :-/ Og jeg har et par favorit-butikker, hvor der altid er nedsatte varer, selvom de stadig har et par dage at løbe på. Tror simpelthen, det er fordi, de måske får friske forsyninger om mandagen :-D

      Steg køber vi også af og til... jeg hakker dem dog ikke, men skære dem i skiver eller steger dem hele, så der er til både pålæg og biksemad, efter vi har proppet os :-D

      - Pia

      Slet