lørdag den 13. december 2014

Sådan kan du også bruge kødet fra kyllig-skroget


Nej... jeg bliver nok aldrig rigtig helt færdig med at "væve" i kylling :-D men det er fordi, der er så mange muligheder, desuden er kylling forholdsvis billigt... og gider man gøre en indsats, er der utroligt lidt madspild på sådan et kræ.

Sidst jeg brugte kødet fra skroget af en kogt kylling... lavede jeg små portions kylling pier, men denne gang, havde jeg et par bøtter i fryseren, der skulle gøres kål på. Jeg skulle jo nødig kommer til at lide af pladsmangel herhen mod jul :-D

Kylling i sur/sød sauce til 2 personer:
Kogt kylling fra skroget
1 lille bøtte ananas i lage fra fryseren
1 lille bøtte hjemmelavet chili-sovs fra fryseren
1 gulerod i tern
½ rød snack peber i tern... gør ikke noget den er blød
1 hakket løg
1 spsk. olie
Lige dele eddike og sukker... og nu er det så her, du selv skal finde din smags-variant.
Lidt jævning med maizena

Svits løg, gulerødder og peber i olien... uden grønsagerne tager farve
Tilsæt chili-sovs og ananas med lage og kog på
Hæld eddike og sukker ved... vil skyde på omkring 3 spsk. af hver til en begyndelse
Alt afhængig hvor meget sur/sød-sauce du skal bruge, tilsættes evt. vand
Smag saucen til med salt... og evt. mere eddike eller sukker, inden du justerer konsistens med jævning
I med kyllingen... og kog hurtigt op :-D


Server retten med ris... mums :-D

Note: Selvfølgelig kan du også bruge andre rester kød... steak i strimler er også et rigtigt godt bud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar