lørdag den 1. november 2014

Aftensmad - der skal så lidt til


Det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi rigtig godt kan lide skinke toast. Så hvis der ligger en god pålægsskinke, som dato-vare... så ryger den i kurven, velvidende om den skal spises hurtigt :-D Man kan selvfølgelig fryse den, men jeg syntes, at skiveskåret pålæg bliver "vådt" af en tur i fryseren, så jeg vil hellere spise det, inden det er for sent.

B gloede godt nok en kende, da han så, at to skiver skinke ( 100g vil jeg skyde på) var "kødet" vi skulle dele :-D Skinken + hvidkål i strimer og snack peber blev svitset på en pande i bacon fedt... du kan selvfølgelig også bare bruge smør eller olie. Denne gang skal hvidkålen være helt mør.
Skinkefyldet blev blandet sammen med cremefraiche... hellere for lidt end for meget.
I mellemtiden havde jeg haft et par bagekartofler i ovnen... og dem blev fyldet fordelt i.
Det virkede ikke som alverden... så da jeg alligevel havde gang i ovnen, lavede jeg et fad honningbagte rødbeder med løg som tilbehør.

Der bliver ikke rokket meget med ørene efter sådan et måltid :-D

Iøvrigt... kan skinkefyldet også sagtens bruges i pitabrød, men det er en helt anden historie.

2 kommentarer:

  1. Uhhmmm det lyder som et dejligt måltid

    Knus L

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej L

      Det var det også... nemt, hurtigt, billigt, mættende og velsmagende :-D

      - Pia

      Slet