lørdag den 29. november 2014

Inspiration: 5 nye med gulerødder


Da jeg skrev om gulerødder sidst... blev jeg ikke helt færdig, hvornår bliver man det? så her kommer 5 mere. Håber I bliver inspireret :-D

Vinter-salat


Hvis du kan lide coleslaw, kan du garanteret også lide vinter-salat :-D
Du skal bruge:
Lige dele revet gulerod, æble og knoldselleri
3 dele cremefraiche + 1 del mayonnaise
Lige dele eddike og sukker - smag dig frem, om du er til sødt eller surt
Havde jeg haft valnødder på lager, var de også kommet i :-D

Fars-brød


Gulerødder... eller alle mulige andre grønsager for den sags skyld, er geniale at strække kødet med i f.eks. fars-brød. Du kan selvfølgelig vælge at hakke eller rive grønsagerne til ugenkendelighed, noget jeg har hørt, at børn foretrækker men jeg kan nu godt lide, at jeg kan se, hvad jeg spiser :-D Husk!! Bruger du hele grønsager i fars-brød... skal de forkoges :-D

Elsebeths skønne sovs


Fortjener helt klart at blive hevet frem i lyset igen :-D Du kan finde opskriften her.

Gulerods-marmelade


Vitterlig den bedste marmelade, jeg har smagt længe :-D Jeg havde mine betænkeligheder over den store mængde sukker gulerødder, men marmeladen virker slet ikke sund :-D Du kan finde opskriften her... prøver du den ikke, går du glip af noget.

Gulerods-chips


Her skal der overdrives... jeg beregnede 1 stor gulerod pr. person, men det er alt for lidt. Dobbelt op + en ekstra... så passer det bedre .-D
Du skal bruge:
Gulerødder
Frisk timian
Lidt olie
... og lidt sukker
Steg gulerødder og timian i olien ved middel varme... og vend dem med jævne mellemrum. To minutter før chipsene skal af panden, drysse de med sukker og vendes hurtigt. Serveres de med det samme, er de en anelse bløde... men du kan også vælge at lade dem afkøle på køkkenrulle, (husk det ikke må være "genbrugs-køkkenrulle") hvorved de bliver rigtig chips-agtige.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar