tirsdag den 14. oktober 2014

Stop spild af bananer - muffins


Faktisk er det en af mine gamle opskrifter, men det bliver den ikke ringere af... den trænger bare til at komme frem i lyset igen :-D

Jeg køber tit bananer, når de er på bud... men mange ender ret ofte med at blive overmodne og så kan jeg simpelthen ikke få dem ned gennem halsrøret.


Banan muffins m. makroner
14 stk.

3 stk. bananer, modne
85 g smør, smeltet
150 g sukker
1 tsk. vaniljesukker
1 stk. æg
200 g hvedemel
2 tsk. bagepulver
60 g knuste makroner

Bland sukker, vaniljesukker, smeltet smør, æg og de mosede bananer.
Pisk godt sammen.
Sigt mel og bagepulver i den våde blanding og hæld knuste makroner ved.
Pisk dejen godt sammen.
Forvarm ovnen til 200 grader.
Anbring dejen i muffins forme... de skal være 2/3 fyldte.
Bages i ca. 20 minutter... mærk efter med en strikkepind, hvis der ikke hænger dej ved, er kagerne færdige.

Er du ikke lige i bage-humør... smider du bare bananerne (uden skræl) i fryseren til en anden god gang :-D

2 kommentarer:

  1. Jep har ALTID bananer på frost :-D

    jeg elsker banankage

    Knus L

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Låvise

      Det gør jeg også... hvis bare den er kold. Duften af varm banan... er ikke en "parfume", jeg nogensinde får :-D

      Knus Pia

      Slet