lørdag den 19. april 2014

To bøtter = en balje-fuld


Håber I alle nyder påsken. Min bedre halvdel og jeg knokler løs med at male, så når vi kommer til aftensmaden, er der ikke meget energi, selvom vi er monstre-sultne :-D Halleluja for bøtter med rester :-D Der skal så lidt til, at lave en suppe, der både er velsmagende og mættende.


En bøtte med smør-dampede grønsager. Blandt andet: Kartofler, løg, gulerod, fennikel, soja bønner, snack peber og hvidkål. Du kan selvfølgelig bruge nøjagtig de grønsager, du har ved hånden, men pas på med for meget hvidløg, det har en tildens til at overdøve alle de andre lækre smagsvarianter.

Og en bøtte med kartoffelmos...


Tilsættes der vand... er det i princippet nok. Dog valgte jeg at tilføje... 50g bacontern der lå og så kedelige ud. Dem svitsede jeg af i gryden, inden jeg tilsatte bøtten med grønsager. Efter hurtig omrøring røg der vand på, så det dækkede og derefter kartoffelmosen. Så skal det kun lige op og koge... inden det får en ordentlig tur med stavblenderen.

Det er muligt suppen er for tyk, så tilsæt mere vand og smag til med salt. For at runde suppen af, tilsatte jeg også 1 spsk. flødeost, som knapt fik lov at smelte. Det blev virkeligt godt... og baconen der også var blended... det er ikke sidste gang, det sker :-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar