lørdag den 12. april 2014

"Genbrug" af tomatsalat


Det er ikke sjældent, jeg har tomatsalat på bordet... du ved den der med tomat, mozzarella, hakkede (rød)løg og basilikum... hvis man husker det. Nogen vælger at søle den til i olie, men jeg er kun til salt og peber.

Det er heller ikke sjældent... at jeg får lavet alt for meget, specielt hvis jeg har gæster... og dagen efter kan den være en anelse uappetittelig at se på, men så "genbruger" jeg den, som en form for bruschetta. Fast-food i helt stor stil :-D

Jeg forvarmer ovnen til 200 grader.
Skiller tomatsalaten ad, så jeg har mozzarellaen for sig selv.
Tomat, løg og basilikum hakker jeg groft... og lægger på en skive hvidt brød, der er smurt enten med pesto eller en anelse smør.
Topper med mozzarellaen og smider i ovnen i ca. 15 minutter.
Brødene skal være gennemvarme og gyldne på toppen.


Mums!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar