mandag den 14. april 2014

Gratis mad


Gendyrkning og Naturens spisekammer

Ooohh my God!! Jeg er solgt :-D Her til morgen sad jeg... som så ofte før og rodede rundt på nettet og faldt over den skønneste hjemmeside Persilles hjemmedyrk. En hjemmeside der blandt meget andet handler om, at gendyrke grønsager i vindueskarmen.

Kan det virkelig lade sig gøre?? Ialtfald skal det prøves :-D Tanken om jeg også evt. kan spare lidt kroner på frø-regningen til kolonihaven, behager mig.

Desuden er jeg indehaver af Anette Eckmann's opslagsværk "Naturens Spisekammer"... hvor jeg allerede har afprøvet et par af opskrifterne... og henover sommeren, har jeg tænkt mig, at diske op med mine eksperimenter :-D

Men... er det mon noget, I overhovedet gider læse om her på bloggen??


2 kommentarer:

  1. Jeg har lige lave de kandiserede violer fra bogen sammen med mit barnebarn på 4 år.
    Det var kanonhyggeligt og vi havde æggehvide og flormelis over alt i alrummet ;-) Jeg valgte at tørre dem i ovnen :-)
    Så jo det vil jeg gerne læse om.... Jeg synes, ikke det er lige nemt at finde ingredienserne i naturen, for jeg er bange for sprøjtegifte.... Vi har et kæmpestort grønt mråde, hvor der er brændenæller, hyben, men der var en gang en losseplads... Så jeg ved ikke lige hvad jeg skal mene....
    God ferie
    Kh
    Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne.

      Hvor lyder det hyggeligt. Måske du og barnebarnet også skulle forsøge Jer med mælkebøttesirup... det vil der ialtfald give Jer en masse kvalitetstid :-D Desuden... smager det skønt.

      Jeg forstår godt din bekymring med det store grønne område, her ville jeg også have mine betænkninger. Heldigvis har jeg områderne nær Gudenåen... med mange "hemmelige" steder, så helt sikkert, der kommer noget på bloggen.

      - Pia

      Slet