lørdag den 28. december 2013

Tørt og kedeligt rugbrød


Jeg gjorde det igen... bagte alt for meget rugbrød til julefrokosten!!! Den del der aldrig havde været på bordet, smed jeg selvfølgelig i fryseren til madpakker. Den anden del... det rugbrød der havde været på bordet, kunne jeg vælge at ærgre mig eller fryde mig over :-D Smides ud... er ingen mulighed.

Her er lidt forslag til mine tørre humpler: 
  • Rist brødet til morgenmad... husk det skal serveres afkølet.
  • Brug rugbrød uden kerner (selvfølgelig en smagssag) til øllerbrød.
  • Ymerdrys... lavet med en anelse farin 
  • Hjemmebagte grove boller... riv det tørre rugbrød... eller læg det i blød i vand, der lige dækker. Tilsættes en god bolle-dej... tag højde for, der så skal bruges mindre mel.
  • Men favoritten er helt klart... grove bacon-croutoner til suppe. Rist tern af rugbrød i en anelse bacon- fedt. Du kan selvfølgelig også vælge olie... men baconsmagen er forrygende ;-D Croutonerne skal være sprøde og knasende.
Har du andre forslag, du vil dele ud af?

Andre fif til brød... finder du her.

3 kommentarer:

  1. dykænder... gammel morgenmadsret hvor man skærer franskbrød og rugbrød i tern og det serveres med kanel, sukker og varm mælk (jeg elskede det som barn)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karen
      Tak for forslaget... jeg har aldrig selv fået "dykænder", men far kan huske det, fra da han var barn, tihi... og det ville han ikke have, mor udsatte hans børn for :-D Lidt sjovt at tænke tilbage på.
      - Pia

      Slet
  2. Hej Pia.
    Tillykke, du har vundet min giveaway, så send mig din adresse, så jeg kan sende bogen til dig.
    Vh Heidi

    SvarSlet