lørdag den 23. november 2013

Stop Spild Af Mad


Hvorfor går jeg så højt op i at mindske mit madspild?? Det gør jeg af den grund, at jeg syntes, det er svineri, at jeg eftersigende skulle smide madvare ud for 1000 vis af kroner om året. Vel og mærket mad der kunne spises.

Det var et rent tilfælde, at jeg faldt over Stop Spild Af Mad. Jeg var både forarget og glædeligt overrasket på samme tid. Forarget... naahh kunne det virkeligt passe?? Da jeg så de svimlende tal... havde jeg nær fået kaffen galt i halsen. F.eks:

Årligt madspild per person i forhold til husstandens størrelse:
Husstand med 1 person: 98,8 kilo
Husstand med 2 personer: 65 kilo
Husstand med 3 personer: 67,6 kilo
Husstand med 4 personer: 57,2 kilo
Husstand med 5 personer: 46,8 kilo
Husstand med 6 personer og derudover: 52 kilo

Kilder: Politiken og Landbrug & Fødevarer - tal fra 2011

Glædeligt overrasket over at se... at her var der virkelig nogen, der tog hånd om sagen. Nogen der har været "påtrængende" nok til, at ialtfald jeg har ændret min tideligere livsstil.

Nok snak herfra... jeg syntes, du skal smutte fobi Stop Spild Af Mad, så du med egne øjne kan se formålet med galskaben. Og syntes du, jeg er for langsom her på bloggen... kan du her finde masser af inspiration. 

Note: Selvom jeg "reklamerer" for Stop Spild Af Mad... er indlægget ikke sponsoreret. 

2 kommentarer:

  1. Vi er heldigvis slet, slet ikke oppe på 65 kg om året - langt fra! Det meste, der ryger ud, er når min mor køber os frugt for vi husker meget sjældent at få det spist. Dét, og så hvis man liiige glemmer den der halve agurk, der har været gemt under alt muligt andet i grøntsagskassen.

    Stop Spild af Mad er bare et genialt initiativ. Elsker koncepter og hvad de gør.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen til... og tak for din kommentar ;-D
      Det håber jeg så sandelig heller ikke, vi er... Det ved jeg, vi ikke er. Men desværre kender jeg mange, der bare smider ud, fordi de ikke ved, hvad de skal bruge resterne til. Derfor denne blog :-D
      Jeg har overvejet, om jeg i det nye år, skal veje de småting jeg smider ud... men kæresten stritter imod, så hans restespild ville jeg ikke få med. Han syntes, det er rigeligt med alle mine forsøg med rester, dem brokker han sig dog ikke over.
      Og ja... Stop Spild Af Mad... er virkeligt et godt koncept.
      - Pia

      Slet