lørdag den 16. november 2013

Fredags-platte


Det er yderst sjældent, jeg ikke får varm mad til aften... men når køleskabet bugner af ting, der skal bruges for ikke at ende i skralderen, står der platte på menuen... selvom madplanen siger noget andet. Mere slavisk følger jeg heller ikke min madplan...

Istedet for "flade" madder, er det en rigtig god ide, at bruge masser af pynt... synsindtrykket er helt klart en væsentlig faktor.


Røget mørbrad... er en af de madvarer, der sagtens kan holde sig længere end datoen siger, men derfor behøver man jo ikke øver sig længere end højest nødvendigt.


Diverse salater... i dette tilfælde krebsesalat... mener jeg, skal spises i løbet af et par dage. Mayo, skaldyr og dild kan i løbet af ganske kort tid, forvandle sig til en stor bakteriebomber, så køb/lav kun lige nøjagtig de portioner, du skal bruge.


Stegt fisk fra dagen før... havbars... er vildt lækkert koldt, med en tangsalat på toppen. "Hygge-sprederen" kan spises, man skal dog lige huske at spytte øjnene ud ;-D

Det dummeste man efter min mening kan gøre... hvis man vil have familien til at spise pålægs-rester er, at smide de forskellige bøtter på bordet. Det "lugter" simpelthen alt for meget af tøm-køleskabet. Dog behøver man ikke portionsanrette (som jeg nu altid gør) Man kan også lægge pålægget på et stort fad, men... så er tildensen, at man overdriver og får lagt for meget på... som så får en kortere holdbarhed, fordi det har været på bordet i x antal minutter og skal tilbage i køleskabet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar