søndag den 31. maj 2015

Stop Spild Af Mad - tærte


Vi er røget ind i en stime... en tærte-stime :-D Det skyldes nok hovedsalig, at jeg i øjeblikket er ved at ommøblerer på min anden blog Mini-hakkeren... klik på linket og få mere inspiration til tærter.

En tærtebund... købe eller hjemmelavet, du bestemmer
Kogte kartofler
- gulerødder
- persillerod
Et ½ forstegt kyllingbryst
5-6 blade ramsløg
4 æg
2-2½ dl cremefraiche 18%
En sjat fløde
Ost i "klodser"


På pakken med tærtebunden stod der, at det ikke var nødvendigt at forbage bunden, så det gjorde jeg ikke denne gang.
Jeg havde lidt kogte kartofler... og spædede til med ekstra kartofler, persillerod og gulerødder i tern, som jeg kogte i 5 minutter
Grønsager/kartofler fordeles på tærtebunden, kyllingtern og ramsløgsblade i strimler får samme tur
Osten skar jeg ud i små klodser, for ikke at gentage "succesen" Lamineret tærte fra forleden... ha ha... som ligeledes fordeles i tærten
Pisk æg, cremefraiche og fløde godt sammen... og tilsæt salt og peber og hæld over fyldet
Tærten bages ved 180 grader i 35-40 minutter


Skøn og mættende tærte... som sagtens kan bruges kold til madpakken


Ingen kommentarer:

Send en kommentar