lørdag den 23. maj 2015

Lækkert blomster-drys


Da vi forleden endelig fandt ramsløg... er det som om, de gror alle vegne. Og jeg må da nok tilstå, at jeg skal holdes i meget kort snor, for ikke at forgribe mig på dem :-D Jeg er forelsket i den lille grønsag, hvor man kan spise hele planten... og så er den helt gratis.

Efter den er kommet ind i køkkenet/madlavningen, er der ingen grund til at hænge dyre hvidløgsranker op mod vampyrer, hekse og uønskede familiemedlemmer... hvilket også vil sige, at jeg fraråder at have ramsløg stående som buketter, selvom blomsterne er fine, på godt dansk: "De stinker" :-D Men... de smager godt.

Blomsterne af vores første høst, blev brugt som topping på en gloende varm paneret kotelet. Faktisk troede jeg ikke, det var en brilliant ide... havde forventet blomsterne lynhurtigt ville blive brune og "smattede" på grund af varmen, men det er så ikke tilfældet, de holdt gennem hele middagen til stor fryd for både gane og øje :-D


Ingen kommentarer:

Send en kommentar