lørdag den 21. februar 2015

Ugens syrlige indlæg... skæppeskøn frisk dressing


Det er vist efterhånden ingen hemmelighed, at vi får dressing til salat. Dog er det yderst sjældent, at det er en "købe-en" af slagsen, piiiiv nu min elskede blue cheese er pist borte fra hylderne det er jeg simpelthen for nærig til. Jeg laver dem hellere selv efter en pludselig indskydelse. Det handler om at have en ide, iføre sig skåneærmerne og springe ud i det med krum hals :-D

B efterspurgte en "sur" dressing jeg skulle give ham surt, skulle jeg... og da røget paprika langt om længe endelig har fået plads på krydderihylden... var "frøet sået" og denne 10 sekunders dressing stod klar til test.

Syrlig salatdressing til 2 personer
2-3 spsk. cremefraiche 18%
1 tsk. citronsaft fra øko-citron
½-1 tsk røget paprika
Lidt salt og sukker (mængden afhænger af dine smagsløg)

Fremgangsmåde??? Fniiiiis... gæt selv!! (Du er selvfølgelig velkommen til at spørge)

Syrlig pikant dressing.

Måske sidder der en eller to og tænker: "Med så få ingredienser, kan dressingen umuligt sige Waauuu"... men det gør den altså :-D Jeg undrer mig af og til over de alenlange ingredienslister, man bliver præsenteret for, hvis man søger på nettet. Med cremefraiche, tørrede krydderier og f.eks. ketchup, sennep eller citron kommer man rigtigt langt...

Thousand island dressing med kun 3 ingredienser
Blue cheese dressing med kun 2 ingredienser
Crème de Brie dressing med kun 4 ingredienser



Ingen kommentarer:

Send en kommentar