lørdag den 3. januar 2015

Nu skal I edamame få :-D


Dybt i fryseren lå en pose edamame bønner med bælg... som jeg virkelig havde set mig sur på. Jeg er en af de tosser, da jeg købte dem troede, bælgen også skulle spises, hvilket ikke var en speciel god oplevelse. Af skade bliver man klog, men sjældent rig så bønnerne fik endnu en chance for at overleve madspilds helvedet :-D


Efter bælgene er fjernet, smager bønnerne rigtig dejlig i sig selv... men mine tanker gik i humus, dip, dressing retning, så sådan blev det.

De små Smaragder fik et hurtigt opkog og blev afkølet... inden de fik følgeskab af presset hvidløg, spidskommen, koriander, peber og cremefraiche i minihakkeren :-D

Dippen blev smagt til med salt og serveret som kold sauce.

2 kommentarer:

  1. Man bliver rig på erfaring, Pia!
    Elsebeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har så fuldstændig ret, Elsebeth!

      Slet