mandag den 5. januar 2015

Menuen i uge 1 - 2015

Mandag: Kylling
Med lyn-hurtig agurkesalat og peber-sovs (fra fryseren)

Tirsdag: Toast
Sørgelige pålægs-rester blev klappet sammen mellem brød - sammen med ost, tomat og løg, hvorefter de fik en tur i panini'en :-D


Onsdag: Nytårsaften
Skønne rejer til forret. Herre-god bøf, asparges og oste-chips til hovedret :-D

Torsdag: Mørksej haler
Serveret med stuvede grønsager (fra fryseren)

Fredag: Paneret flæsk
... kogte kartofler, gulerodsstave og edamame-dip. Til den der ikke kunne undvære sovs... koldt smør.

Lørdag: Små-ting fra køleskabet
Asparges og tomater svøbt i bacon. Det sidste agurkesalat, lidt gulerodsstave, medister, rødbede-blade og sovs (fra fryseren).

Søndag: Kyllinglever 
I flødesovs... med kartoffelmos, gulerodsstave og edamame-dip fra forleden.

"Håber I alle er kommet godt ind i det nye år?? Her på matriklen har vi fået genopladet batterierne og er igen klar til at jobbe den. Det betyder, jeg ikke har det største overblik i køleskabet i hverdagene, for i praksis spiser jeg næsten kun aftensmad herhjemme. Men med en kæreste, som har fået "Stop Spild Af Mad" - blod på tænderne, så skal det nok gå.
Hans kommentar til, når jeg spørger: "Smed du resten ud??" er... 
"Det tør jeg sgu' da ikke" :-D "

2 kommentarer:

  1. Lækker mad, du har lavet i den forgangne uge :-)

    Du har opdraget din kæreste godt :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Louise :-D

      Tak skal du have for din søde kommentar.

      Og ja... jeg har opdraget ham godt, men han kunne nu godt lidt i forvejen :-D

      - Pia

      Slet