søndag den 20. juli 2014

Fars-roulade med grønsager og ost


Pyyhh... det er jo næsten for varmt til varm mad, ikke destro mindre får vi det nu hver dag... og i øjeblikket er jeg mest glad for ovn-mad, så jeg er fri for, at stå foran komfuret og svede tran :-D


Grønsager skal der også til... og det der hitter her i øjeblikket er stave, serveret med en frisk purløg dressing eller humus. Ofte overdriver jeg dog, for at kunne sætte en lille snack på bordet, når freden indenfinder sig og der bliver lidt køligere.


Selvfølgelig bliver der ind imellem alligevel grønsager i overskud... men de kan bruges i fars-roulade :-D De skal blot hakkes... og vendes rundt i en fars af:

Oksefars
Æg
Mel
Evt. lidt vand
Salt og peber


Farsen smører jeg ud på et stykke film (efter den har stået på køl i 30 minutter)... det gør det meget nemmere at rulle rouladen...


... når den har fået et godt drys ost... selvfølgelig den, du selv har revet. Ok... revet ost af købe-slagsen kan også gå an, men du ved, hvad min mening er om det :-D


Rouladen bliver rullet, lagt i et smurt fad og dækket med bacon skiver. Og så skal der væde til... du kan bruge fløde, vand eller en god fond... men jeg valgte at bruge rester af løgsuppe, hvilket fungerede perfekt :-D

Rouladen røg i en 250 grader forvarmet ovn i 15 minutter... hvorefter jeg skruede ned til 200 grader og den fik yderligere 40-45 minutter. Hvis nødvendigt hældes der mere væde i fadet.


Den resterende væde i fadet, kan du selvfølgelig jævne... men det er ikke nødvendigt. Jeg serverede rouladen med nye kartofler, dampet gulerod, "løg-sovsen" og radise tzatziki.


 Stop Spild Af Mad i helt stor stil... og nu skal jeg heller ikke tænke på pålæg de næste dage... det er jo win win :-D Når rouladen er kold (og ikke som her varm) giver osten tydelige aftegninger.

Hvilke rester bruger du i fars-roulade eller farsbrød??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar