lørdag den 5. marts 2016

Dagens dato-fund - og tanker


Nej... der skal ikke herske tvivl om, jeg er svært glad for dato-fund. Jeg får økologi til nedsatte priser... og forskelligt ost i store mængder: Vi er storforbrugere af ost :-D

Men... (for der er et "men") selvom jeg er glad for "min butiks" Stop Spild Af Mad - politik... en kæmpe køler konstant fyldt med "nye" varer... er det sørgeligt at se, at indkøberne i butikken er så dårlige til at købe ind. Specielt pålæg fylder godt... der er konstant hundredvis af pakker og man kan sagtens finde 5-6 forskellige slags. I går kunne man f.eks. købe 500 g ok-kvalitets leverpostej til 1,- på datoen... men mange foretrækker stadig den "friske", selvom den kan fryses, eller man skal have et frokostbord i weekenden indeholdende varm leverpostej??

Vi er desværre ikke storforbrugere af pålæg... jeg bruger rester fra aftensmaden til B's madpakke, men jeg havde jeg en flok unger, der dagligt skulle fodres af, ville jeg ikke blinke ved at bruge dato-pålæg. Faktisk syntes jeg, det er deprimerende at tænke på... der i dagens Danmark stadig er nogen, der er for "fine" til datovarer... og endnu mere, at bjerget af udmærket pålæg i dag ligger i en affaldscontainer bag lås og slå. Øv!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar