lørdag den 6. februar 2016

Når kamstegen er på tilbud - inspiration og tips




Det kan måske virke helt uoverskueligt, hvis man finder en stor svinebillig kamsteg... med mindre man skal have familien på besøg, men selvom I kun er 2 personer i husstanden, skal du ikke lade det afskrække dig, hvis du har en fryser :-D En kamsteg kan give rigtig mange koteletter, som du kan varierer i det uendelige.

Jeg starter med at smide hele stegen i fryseren. Den skal ikke gennemfryses... det er bare så meget nemmere, at skære ens skiver af halvfrossen kød. Smid koteletterne i fryseposer... husk at skriv på poserne :-D og ikke mindst på din fryser-seddel... så du altid præsis ved hvor koteletterne er... og hvor mange.

Så til tilberedningen... du kan selvfølgelig gøre lige nøjagtig, som du plejer, men mangler du inspiration, så læs med videre, for her kommer lidt tips til koteletter, der aldrig bliver tørre.

Koteletter med panering... den uden æg. I sæsonen for ramsløg, top med blomsterne, som giver et hyggeligt lille hvidløgs-spark. 

Min absolutte fortrukne metode er dog, at give koteletterne et par minutter på hver side... på en glohed grillpande, for derefter at toppe dem med ost, hvad køleskabet indeholder og jeg lyster. Herefter skal de blot have 10 minutter i ovnen ved 200 grader.

Løg og ost

Tomat og ost

Sprøde champignon

Kapers og ost

Bløde løg og kapers

Ananas og ost

Bacon løgringe

Som sagt... du kan toppe koteletterne med stort set alt. Selvfølgelig kan du også lave koteletter i fad, men på det område er jeg helt tabt... laver det aldrig meget sjældent. Syntes det smager skønt, når jeg er ude, men siger mig ikke noget hjemme :-D

Nå... lang smøre, men håber du måske fandt lidt inspiration, hvis du skulle falde over en lækker steg :-D


Ingen kommentarer:

Send en kommentar