lørdag den 11. juli 2015

Den lille nemme - skønne vinger


Der er mange ting, jeg ikke kunne finde på at købe forarbejdede... hot-wings er en af dem. Selvfølgelig er jeg fuld af løgn, hvis jeg påstår, jeg aldrig har købt dem... men de dage er jeg altså kommet over. Hvis man lige læser på posen (kig her), kan man undre sig over, alle de ingredienser der er i hot wings. Desuden... i min verden er de for dyre og alt for stærke.

Som du sikkert allerede ved, købe jeg ofte hele kyllinger for så at partere dem. Når det sker, lægger jeg kyllingvingerne for sig selv i fryseren... og når der er nok til 2 personer, så får vi "hot" wings :-D

Jeg deler vingerne i to og marinerer dem herefter i en marinade af ketchup, sennep, honning og soja.
Forholdet det må du selv smage dig frem til... nogen vil have det stærkt, andre sødt og nogen salt.
Vingerne lægges i marinaden og får lov at stå tildækket på køkkenbordet i en time... vend dem jævnligt.
Sættes i en 200 grader varm ovn i 30-35 minutter.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar