torsdag den 19. juni 2014

Hyldeblomster - det er nu, du skal på rov


En af naturens gratis glæder... er hylden, når den blomstre. Den berusende duft, kan man slet ikke tage fejl af og i madlavningen er den helt klart et bekendtskab værd.

Hylden findes stort set over alt i naturen... men sørg for at finde et godt træ langt væk fra sprøjtemidler og bilos. Pluk de fine klaser i solskin, for blomsterne skal være udsprungne og tørre. Skulle du nu være gået i selvsving og har plukket for mange... kan de tåle en tur i fryseren.

Hylden blomster i juni - juli.
De modne sorte bær finder du omkring september

Følg med i næste indlæg... hvor jeg smider en skøn hyldeblomst-sirup opskrift på bloggen. :-D

Skal... eller har du været på rov?? Hvad bruger du de skønne hyldeblomster til??

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker hyldeblomst, I år lavede jeg hyldeblomst drik, og det smager stadig skønt. tror dog ikke jeg kan nå en omgang mere, er vist ved at være på sidste vers :-) God Dag x

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anya

      Hyldeblomst drik er også et godt bud. Det kommer på min liste til næste år :-D

      - Pia

      Slet