tirsdag den 26. april 2016

Store "Stop Spild Af Mad" - dag


Fredag-lørdag gik jeg igen fuldstændig i selvsving i køkkenet. Der var så mange ting, jeg havde lyst til at eksperimentere med, men samtidig havde jeg også en del slatter, jeg gerne ville have gjort kål på. Som altid... kommer de først i rækken.


Udover bjerget af grønsager... var der blandt andet: Hvidløgs- og ramsløgsolie, en sjat pizzasovs, en halvtom mayonnaise, pålægsrester fra fryseren og et brev karry... der var begyndt at svigte lidt på smagen.


Som jeg så tit har "vævet" i, er pizza en af vores fortrukne reste-slugere...


Karrykålen fik ophøjet status med masser af grønsager
Majo og pålægsrester blev til fuglekvidder
Majo og karry blev til karrysalat til silden
Olier og pizzasovs... til skønne (pizza)-pølsebrød


Og... som afslutning blev den halve pose makroner brugt til mosters makron muffins i mini udgave :-D Seriøst!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar