søndag den 17. april 2016

Gemmer og "glemmer" - i fryser-dybet


Det kommer sikkert ikke som nogen overraskelse, at jeg gemmer fryser alle former for spiseligt mad? Kyllingskrog, svær fra steg, fond'er, sovse-rester, grønsags-rester, frugter vi ikke har fået spist... ja alt mellem himmel og jord. Jeg mener selv, jeg har fuldstændig styr på min fryser... når ellers jeg bare kan få mine word dokumenter til at virke :-/ Jeg fungerer slet ikke med små håndskrevne gule lapper.

I går skulle det dog vise sig, at jeg slet ikke havde styr på noget som helst... på reste-hylden. Og opdateringen på de øvrige... var gået helt i fløjten. Hmprff!! Det betød en dag med fremstilling af div. spiseligt mad. Blandt andet fik vi lækre lune hjemmelavede flæskesvær.


De små sjatter af svine og okse fond blev alle tøet op... og forvandlet til sovs, som nu optager mindst mulig plads i fryseren. Når sovsen er lavet, får vi den spist... hvorimod de små bøtter med fond bare hober sig op til stor irritation.


Alt kylling fond røg i en gryde med forskellige grønsager, der var blevet for kedelige til at spise rå... og den sidste sjat fløde, fik suppen i nakken, efter den var blevet blended.

Totalt overskudsagtig fik jeg stykket en madplan sammen... udelukkende af ting fra fryser og skabe. "Gratis" mad til en uge... og en fryser jeg med god samvittighed igen kan fylde op. Tænk... jeg syntes, jeg allerede har skrevet dette indlæg før, lidt a'la skruen uden ende :-D


Ingen kommentarer:

Send en kommentar