lørdag den 2. september 2017

Kartoffel "frikadeller" af rester


Jeg havde en hel del kartoffelmos stående i køleskabet... normal ville jeg have brugt den til kartoffelsuppe, men ikke denne gang.

10 "frikadeller"

Ca. 500 g mos
2 æg
1 hakket rødløg
100 g stegt hakket bacon
Salt og peber
... 3-4 spsk. rasp

Bland "farsen" grundigt... og steg den i rigeligt olie + smør
Når frikadellerne skal på panden, er det nemmest at bruge hænderne
Frikadellerne steges til de har en sprød knasende skal

Hold nu op... der er virkelig ikke sidste gang, at en kartoffelmos-rest ender sine dage som frikadeller hos mig...


2 kommentarer:

  1. Mums, hvor ser det lækkert ud - det må jeg prøve en dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det var de Louise... det er ialtfald ikke sidste gang, jeg bruger en rest kartoffelmos på den måde.

      Iøvrigt... har du ingen bacon, kan du bruge mandler eller nødder istedet for...

      Slet