lørdag den 23. august 2014

Vinterens persille-sovs er reddet


Min bedre halvdel havde igår plynet tuerne med persille i kolonihaven... og der var meget :-D Derfor god grund til at få noget i fryseren, så det er nemt at tage op til f.eks. persille-sovs eller persille-kartofler... eller andre gode ting, man nu bruger persille til :-D

Jeg gør persillen ren i mange omgange vand, indtil jeg føler, der ikke er mere jord tilbage... det skal altså gøres grundigt, selvom det tager tid... ellers ender det med (kan det ende med) en ordentlig omgang Roskilde-syge eller det, der er slemmere... og det er altså ikke noget, man skal spøge med.

Jeg giver persillen en hurtig omgang i mini-hakkeren. hvorefter jeg putter det portionsvis i muffinsforme. De ryger derefter i fryseren... og når de er frosne, popper jeg dem ud i en pose, så de fylder mindst muligt. Du ved, ligesom frosne spinat-kugler.

Nu er det nemt... lige at tage det persille, man står og skal bruge :-D

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hej Julie

      Tak for din kommentar... det syntes jeg faktisk også selv :-D Sidder ligefrem og savler over udsigten til stegt flæsk, nye kartofler og persille-sovs :-D

      - Pia

      Slet