torsdag den 29. maj 2014

Inspiration: Burgere


Specielt i sommertiden får min bedre halvdel og jeg burgere... og selvfølgelig den hjemmelavede af slagsen med kød-rester fra dagen før :-D Det er ikke altid, jeg smører dem, men når jeg gør, er det enten med salat-mayonnaisedijonnaise eller karry-dressing.

Oftest lægger jeg hjertesalat i burgerne, men en god hjemmelavet coleslaw, er heller ikke sådan at kimse af :-D Hvad putter jeg så i de forskellige burgere?? Her kommer en liste til inspiration.

1. Frikadelle-burger med rødkål og rønnebær-gelé, som ekstra fræk twist
2. Kylling/bacon-burger med tomat, agurk og rå løg
3. Ribbens-burger med rødkål og agurkesalat
5. Roast beef- burger med remo, ristede løg og revet peberrod
6. Pulled pork-burger med coleslaw


7. Skinke/ost-burger (her kan du selvfølgelig bruge hamburgerryg) med tomat, agurk, rå løg og peberfrugt
8. Æg/reje-burger med rigeligt tomat og agurk
9. Æg/bacon-burger... smager himmelsk smurt med en anelse sennep
10. Porchetta-burger med en skive ost (lægges på porchettaen, så den smelter) og rigeligt agurkesalat
11. Kebab-burger med tzatziki
12. Hakkebøf-burger med ost og syltede rødløg
13. Vegetar-burger smøres med humus, fyldes med grønsager og et ordentligt drys ristede solsikkekerner
14. Tun-burger med en god salat af, tun, peberfrugt, rødløg, majs, creme fraish, salt og peber
15. Bacon-burger med syltet peberfrugt og grønne asparges

Kun fantasien sætter grænser

Hvordan ser din favorit burger ud??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar