søndag den 19. januar 2014

Hjemmelavet pizza


Hjemmelavet pizza... Stop Spild Af Mad - style... her kan stort set alle rester bruges. Kun fantasien sætter grænser. Her er et af mine forslag:


Bunden købte jeg billigt, da den kun havde få dage tilbage på datoen... for 5,- gad jeg seriøst ikke selv lave en.


Pizzasauce skal der til. Om du vælger at købe en... eller selv lave den (se her) er op til dig... men jeg ved godt, hvad jeg syntes smager bedst.


Forstegt oksekød fra fryseren. Når jeg laver f.eks. millionbøf og har ristet kødet af, gemmer jeg små bøtter... netop til pizza.


I køleskabet var der et ½ løg og hjemme-revet ost... og ja, der skal en smule i bunden.


Ydermere... en ½ snack peber og kogte kartofler.


Det revne ost løb jeg tør for, så afslutningsvis kom jeg ekstra ost på af en ekstra ekstra lagret ost... og toppede med 100g næsten gennemstegte bacontern.

Bag pizzaen ved 220 grader i 15 minutter. Sluk ovnen og åben den... og lad pizzaen stå yderligere 6-7 minutter.


Note:

  • Er du til ekstra hvidløg... kommes det på (blend med en anelse olie) inden det øverste lag ost kommer på. 
  • Prisen for hjemmelavet pizza er latterlig billig, når du sørger for at bruge dine rester og hvad du ellers har liggende. I dette tilfælde købte jeg bunden + bacon for 15,- resten var havde jeg i forvejen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar