fredag den 4. december 2015

Brød-fritter - en lille hyggespreder


Fritter??? Det ligner... ialtfald en anelse :-D de er bare mere knasende sprøde :-D



Altså... ja vi køber toastbrød, men der er ingen af os, der gider spise ende-skorperne. De er bare sådan lidt for kedelige :-D


Hvis jeg ikke lige smider skorperne i fryseren til senere brug til f.eks. croutoner... ender de som brød-fritter :-D En lang udredning om tilberedelse er næppe nødvendig :-D


Skær skorperne i  stave
Dryp en anelse olie over
... og de krydderier du sværger for
Sæt dem i en 150 grader forvarmet oven... i ca. 15 minutter (overdriver du meget med olien, skal tiden være længere)... hvorefter de vendes, ovnen slukkes... og tages ud, når de lyder/føles knasende sprøde


Server som en lille snack, som tilbehør... eller list hen i et stille hjørne og skynd dig at knase dig igennem dem, inden du bliver opdaget :-D



4 kommentarer:

  1. Mums, hvor ser de lækre ud, det må jeg prøve, for jeg smider bare endeskiverne ud. Hjertelig tak for at dele din gode ide <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt :-D

      Jeg tror faktisk, der er rigtig mange, der smider endeskiverne ud, så jeg er glad for, jeg kan dele med dig.

      - Pia

      Slet
  2. Man kunne jo også lave rasp af dem, ligesom af det tørre rundstykke eller andet tørt brød. Eller måske køre det i minihakkeren og strø det oven på en ovnret. Englænderne bruger ofte at blende daggammelt brød.
    Elsebeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne man også... tak for input Elsebeth :-D

      Slet