mandag den 17. august 2015

Når grønsagerne har deres eget liv...


Kan det godt svare sig, at afsættet et par timer en søndag formiddag til at omdanne dem til noget spiseligt til senere på året, men der skal arbejdes hårdt, når planterne bliver med med at spytte guldklumper ud :-D Hvad gætter du iøvrigt på, at min "lille" squash vejer?? Vinderen får et stående applaus fra mig :-D

Nå men som sagt, så gjort...

Jeg fik bagt lækre squash brud til fryseren

Lavet pizza/tomat sauce... når først det er blended, er der ingen der aner uråd :-D

Og squash-ziki til aftensmaden... det gør du selvfølgelig på samme måde, som den med agurk...

Den bløde "indmad" røg i fryseren til suppe senere på året... mens jeg i øjeblikket bruger den hårde del rå, i salater.

Tips til hvordan jeg får gjort kål på de mange squash?? Jeg har revet og snittet... så der er nok til flere squash-brød senere. "Indmaden" er gemt til suppe... men jeg kunne seriøst godt bruge mange flere forslag :-D


5 kommentarer:

  1. Hold da op en fætter :-D Den vejer omkring de 2 kg tror jeg

    Revet squash er godt i kage, og i frikadeller

    SvarSlet
    Svar
    1. Fniiis... der kommer ikke den helt store klapsalve herfra, men godt forsøgt :-D

      I går kom vi revet squash i hakkebøf... de blev så gode :-D.

      Squash-kage har jeg vist aldrig lavet... men det kunne da godt være, jeg skulle øve mig (selvom "sund kage" lyder, som noget jeg måske ikke lige kan bruge i trøfler) B ser vildt skræmt ud... ha ha

      Slet
    2. Haha stakkels B :-D

      Jeg plejer at bruge gulerodskageopskriften og så bare bruge squash i stedet. Smager dejligt. Kom lige i tanke om at du kan osse lave en vegetar squash frikadelle. Har en opskrift over hos mig. Overraskende god :-P

      Slet
    3. Hej L

      Som du måske allerede har fundet ud af, har jeg forsøgt mig med squash i hakkebøf og også prøve vegetar-delle. Begge dele var mums!!

      Vægten på squashen iøvrigt var... 1,1 kg :-D

      Slet
    4. Jep og de ser begge fantastiske ud :-)

      Hmmm måske jeg lige skal prøve at veje en almindelig størrelse squash næste gang :-P

      Slet