fredag den 23. januar 2015

Falafler...madspildet jeg så komme


I nærheden af hvor  vi bor, ligger en lille falafel-grill-biks... så godt så langt. På et tidspunkt sent om aftenen, stødte vi ind i ejeren, som B faldt i snak med. Han fablede stolpe op og ned om byens bedste falafel... og inviterede os til at komme og få en smagsprøve. Vi fik det dog aldrig gjort... men falaflerne sad stadig i B's baghoved... og plageriet ville ingen ende tage, selvom jeg havde forklaret ham... at dem kunne han ikke lide :-D Tro mig, jeg ved bedst.

Jeg satte kikærter i blød... og søgte på nettet efter den perfekte opskrift. Forinden havde jeg dog besluttet, at de skulle steges på en pande, så det blev et af mine søgekriterier. Hvem den "heldige" udvalgte blogger blev... holder jeg dog tæt ind til kroppen af naturlige årsager :-D


Nå men falaflerne blev formet som små deller... normalt skal de være kuglerunde, når de frituresteges, men jeg havde jo valgt panden. Skal jeg mon her indskyde, hvilke ingredienser der skal bruges?? Naaj... søg selv, hvis de fanger din interesse :-D

B kom i køkkenet og her er følgende kommentarer, indtil dellerne måtte lade livet... i affaldsskakten. Jeg er ikke stolt af det, men der var virkelig ingen vej udenom. I min verden... og B's... ha ha ha var de uspiselige, men det sagde jeg jo.

"De ser godt nok... sunde ud"
"Også vældig... farverige"
"Og... der var ikke kød i??"
"Er de en anelse... kompakte??"
"Spændende... smag, tror jeg nok"
"Seriøst!! Tror du, du har fulgt opskriften rigtigt??"
"Jeg bliver sgu' aldrig vegetar"
"Tror du, mågerne gider spise dem??"
"Kan man ikke koge sammen i en suppe... og tilsætte litervis af fløde??"
"Dem behøver du ikke lave igen for min skyld"
"Er du helt sikker på, de skal smage sådan??"
"Jeg tror jeg er allergisk overfor dem... dem kan vi "desværre" ikke få mere"

Øv bøv... ikke alting lykkedes til applaus her på matriklen, men når det går galt... er man ikke i tvivl :-D


6 kommentarer:

  1. Kan altså ikke lade være med at grine... Dejligt at starte dagen med latter :-)

    Dejligt er det også at se, at det ikke kun er mig, der kan komme til at lave noget mad, der ikke lige er et hit :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Louise :-D

      Jeg er glad for, jeg kunne give dig en god start på dagen :-D

      Men lige til orientering... B tog de sidste falafler med op til en kammerart, en virkelig mad-glad kammerat :-D Han syntes, de var vildt gode?? Sådan er vi heldigvis også så forskellige...

      Iøvrigt... jeg har slet ikke noget imod at vise, jeg også "klovner" i køkkenet, det syntes jeg måske mangler lidt på andre madblogs, for selvfølgelig er det ikke alt der går lige godt, men læser desværre bare alt for lidt om det... syntes jeg :-D

      - Pia

      Slet
  2. :-D armen altså så kan de kære mænd altså bare lære at høre efter hvad vi siger

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig ja... men tro mig, han har fået sin trang styret :-D

      Slet
    2. Muhahaha jeg har so far kun smagt den færdigkøbte og det er en tør og trist sag, så pønser på snarest af prøve at lave mine egne, så skal da vist snart ha fundet en opskrift jeg vil prøve :-D

      Slet
    3. Godt for dig!!! Kan jo også være, jeg bare har været uheldig :-/
      Følger som sædvanligvis din blog tæt... fniiis... falafel er et indlæg jeg IKKE vil miste.

      - Pia

      Slet