lørdag den 10. januar 2015

Madspild i januar

Som jeg allerede varslede her... vil B og jeg i år eller så længe det er sjovt forsøge, at veje alt den mad, vi smider ud. Der vil kun komme et indlæg om måneden... men det vil så til gengæld blive opdateret, så snart der er nyt. Desuden... for at rette lidt op på det hele... vil man også her kunne se, hvis jeg skulle være så heldig, at jeg falder over en dato-vare eller to :-D

Madspild!!
17 g Rullepølse - den sidste skive i pakken, den blev jeg sgu' helt bange for.
120 g Stuvede grønsager - efter en tur på frost + en genopvarmning turde jeg ikke øve mig mere på den.
75 g Edamame-dip - ingen tvivl, den var blevet sur.
15 g Rugbrød - uuppss den ½ skive har jeg ingen undskyldning for :-/
150 g Grill-mad - pomfrites smasket ind i remulade og ketchup.
1900 g Gryn/mel/kerner - en af de trælse... opdagede melmider i en ny pose kerner og valgte at komme til bunds.
60 g Æg - 1 stk. smadret i bakken
300 g falafler - se grunden her
350 g blandet salat + sovs

Madspild i Januar rundet op: 3 kg



Dato-varer!!
2 x 1000g rugbrød til 10,-
1000g hakket oksekød til 30,-
1 kasse Finax julesmåkager 5,-

2 kommentarer:

  1. Det er et vildt spændende projekt, I har gang i :-)

    Og mega billigt rugbrød, du fandt :-D

    Jeg er også begyndt at kigge efter dato-varer, og jeg finder faktisk mange ting til billige penge. Det er efterhånden meget sjældent, at jeg giver fuld pris for kød. Love it :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Louise.

      Tak for din kommentar, det varmer når man kan mærke, der er nogen, der følger med her på bloggen :-D

      Ja, det er noget af et projekt... og jeg håber, vi fortsætter hele året, for jeg vil virkelig gerne se vores slutresultat.

      - Pia

      Slet