søndag den 14. december 2014

Tips: Sådan slipper du for "fnuller" i suppen


En helt frisk suppevisk er klart at foretrække, men hvis du som jeg, er indhaver af en gigantisk løvstikke, har du garanteret fryseren fyldt med den lille urt, der bare giver den helt perfekte smag til suppe... og dejlig smag til både kogte kartofler, pasta eller ris.

Problemet med den frosne løvstikke er, at den giver kogevandet "fnuller", hvilket ikke altid giver et godt synsindtryk... og det er så her, min gamle te-si kommer ind i billedet :-D Løvstikken er nem at forme til en kugle, når den er tøet op... så skal den bare i te-sien sammen med en "r*v-fuld" peberkorn... så er du klar til at koge suppe uden "fnuller" :-D

Du kan selvfølgelig også bare bruge et ganske almindelig kaffefilter, som bindes sammen med køkken-snor... men jeg drikker kun instant kaffe, så sådan nogen ejer jeg simpelthen ikke - de er ellers også gode som "toast-holdere"... måske de alligevel skal på indkøbslisten næste gang :-D

Rigtig god 3'ede advent til alle, der måtte svinge her forbi :-D

2 kommentarer:

  1. Godt jeg også er god til at få meget mad ud af en kylling, for i Superbrugsen koster sådan en mindst 140 kr. - og det synes jeg er dyrt.
    Elsebeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også mange penge Elsebeth... specielt hvis man ikke formår at udnytte hele dyret.

      - Pia

      Slet