tirsdag den 30. december 2014

Selvfølgelig skal der agurkesalat til kylling


... og du kan snildt lave en lyn-hurtig en af slagsen :-D Det eneste du skal bruge er, en agurk i tynde skiver og lage. Men hvem er det lige, der gider stå og bikse en lage sammen en time før aftensmaden?? Ikke mig :-D

Derfor... gemmer jeg altid lagen fra andre syltede sager. I dette tilfælde lagen fra de syltede peber, som selvfølgelig har været på køl, siden låget kom af. Så er det bare at komme skiverne af agurk i... og vente med tålmodighed en ½ - 1 time.


Knasende sprød agurkesalat på den helt rigtig syrlige måde :-D Hvis du hellere vil have mere farve på drengen... kan du bruge lagen fra syltede rødbeder. Se her hvor "kinky" de bliver :-D




2 kommentarer:

  1. Hurtig agurkesalat UDEN biks: Snit agurken fint direkte ned i serveringsskålen; hæld eddike over og tilsæt sukker og godt med sort peber - rør rundt af og til, så sukkeret opløses; smag på lagen og juster med sukker eller salt. Tilsæt ikke vand til lagen - det kommer agurkerne selv med, og det er IKKE bittert. Hæld noget af lagen fra - og server.
    Det er den eneste metode, jeg kender til, og den kører på fjerde generation i familien. Når agurkerne er bedst og billigst, laver jeg en ordentlig portion og fryser salaten med lage ned i mindre bægre. Men agurkesalat holder sig nu også fint på køl i lang tid.
    Elsebeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elsebeth

      Sikke en dejlig nem måde... den husker jeg på, en dag hvor jeg ikke har lage stående i forvejen :-D

      - Pia

      Slet