fredag den 31. oktober 2014

Månedens slutter med hvidkål


Oktober måned lakker mod enden... og det samme gør mit hvidkålshoved :-D Planen var egentlig, at jeg ville have lavet stuvet hvidkål eller brunkål, men så skulle jeg ud og handle... og det gad jeg ærlig talt ikke. Så jeg besluttede mig for at lave en hvidkåls tzatziki (kind of)

Opskrift kan man næppe kalde den... men ihhh guder hvor blev jeg overrasket over smagen. Det er såre simpelt... du tager med højre hånd en god klat cremefraiche og rører sammen med presset hvidløg, salt og en knivspids spidskommen (den kan undlades, men smager sååå godt).

Dressingen vendes i fintsnittet og knuget hvidkål. Det med at den skal være knuget... har jeg bildt migselv ind gør, at den bedre optager smag og mørner men det er nok noget bavl. For at give farve og modspil, tilsatte jeg snack peber i tern.

Husk lige... at hvidkålen kun lige skal coates af dressing, så stop med at blande mere i, ligefør du syntes, det er nok... kålen væsker en del... og man gider ikke spise "sjap"... vel??

2 kommentarer:

  1. Jeg købte et ordentligt basse-ét i går - 10 kroner - så der skal rigtig smovses i forskellige retter med kogt hvidkål.
    God weekend, Pia - selv om det bliver uden hvidkål!
    Elsebeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elsebeth

      Det næste stykke tid står den på blomkål og rødbeder hos os. Det er "de sørgelige" rester fra kolonihaven :-D Hvis vi ikke havde dem, var jeg også klar på endnu et hvidkål.

      Håber din weekend bliver god Elsebeth... med hvidkål :-D

      - Pia

      Slet