tirsdag den 16. juni 2015

Purløgsblomster - spis dem


Jeg syntes seriøst, det er hyggeligt med søde små blomster i maden... jeg har dog hidtil ikke været så god til at bruge dem, guderne må vide hvorfor, men det er jeg så småt ved at lave om på :-D Som du kan se her, har ramsløgblomster allerede stået for tur.


Nå... men tilbage til det jeg kom fra - purløgsblomster. De har en mild smag af løg/hvidløg. Som med andre spiselige blomster gælder det om, at finde dem, der hverken har været udsat for sprøjtning eller trafik-os.


Blomsterne skal skylles grundigt for skidt og smådyr. Pluk de små enkelte blomster forsigtigt af... og lad dem tøre på et stykke køkkenrulle, inden de skal bruges.

Jeg brugte nogen mine i en mild cremefraiche dressing. Cremefraiche, en slat mayonnaise, saft fra øko-citron og salt. Lad endelig dressingen trække et døgns tid... det bliver den kun bedre af :-D




Ingen kommentarer:

Send en kommentar